hey you

mandag 25. april 2011

Tankeboksen April mnd

Jeg fatter ikke hvorfor ting skal være så vanskelig av og til. Men det er vel slik det skal være. Alt kan ikke være lett hele tiden, hvilke utfordringer hadde vi fått hvis alt var lett? kanskje ingen.
 
Jeg har vært veldig dårlig på å skrive i bloggen for tiden. det har vel mye med at jeg vet ikke hva jeg skal skrive om:-( 
 
Nå har sola kommet og den varmer og bruner godt på kroppen:-) det er utrolig deilig. Jeg kan ikke si jeg er veldig glad i vinteren. Jeg liker å stå på snowboard og ake og det er det. liker ikke å kjøre bil når vinteren er på sitt verste her i Norge.
Jeg har til og med tatt ut sommerklærne mine nå og det er bare helt supert. elsker sommer moten, men freshe farger og lette plagg. Egentlig burde det vært sånn at vi brukte freshe farger på vinteren slik for å få litt farge i den kalde årstiden.  Jeg er en sommer jente, kanskje ikke så rart med tanke på hvor jeg er fra. i Colombia er det jo sommer hele året:-)
 
Ellers føler jeg at jeg trenger litt mer utfordring i hverdagen/meningsfylt å gjøre. Jeg jobber og er med venner. Men savner noen faste aktiviteter å holde på med. Jeg trener på treningsstudio men det er jo ikke faste tider og da er det lett å droppe det en dag man er sliten eller vil gjøre noe annet. Jeg har tenkt på å ta spansk kurs, men har vært litt lat på det å ta kontakt/melde meg på kurs. Har man faste aktiviteter med dag og klokkeslett, så er det mye lettere å møte opp fordi da forventer kurs ledere/trenere at jeg skal dukke opp.
 
Spansk har jeg ønsket meg å lære lenge. Jeg kunne flytende spansk da jeg kom til Norge, men var ikke så lett å holde det vedlike når man ikke hadde så mange å prate med. Men jeg ønsker å lære det nå så jeg kan forstå mer av filmene da vi var i Colombia i 2007 og filmene da familien hentet meg i Colombia i 1993. Utrolig morsomt og rart å ikke forstå hva man sier når jeg ser på filmene fra da familien min hentet meg. og ønsker å lære det slik at jeg kan bruke det mer når jeg drar til Gran Canaria:-)
 
Jeg har også lyst til å ta kurs innen massasje og makeup, men det koster mye penger og da må man sette av tid til å øve og lære, og det har jeg kanskje ikke så mye av nå.
så svaret på det jeg skriver om nå er egentlig å få funnet ut av hvor det gå kurs og sånt.
 
Det som er nytt om livet mitt nå er at jeg nå skal flytte ut. Jeg bor hos foreldrene mine nå så kanskje på tide å komme seg ut av redet mitt. Jeg skal flytte nærmere Asker, og det kjenner jeg at kommer til å bli digg:-) Det eneste jeg gjør hjemme er å sove og slappe av ellers bruker jeg mye av tiden min i Asker. Det er der jeg har jobben og vennene mine. Og merker jeg er drit lei av å kjøre frem og tilbake:-). Jeg skal flytte inn sammen med en god kollega av meg. Så det blir nok bra:-)
 
Jeg driver å tenker på hva jeg skal gjøre i sommerferien. har ennå ikke lagd noen planer og jeg skal ha 4 uker ferie, så kanskje lurt å ha noen planer så ferien ikke blir så lang og kjedlig. Eller lang kan den gjerne være men ikke kjedelig. Jeg har et stort ønske om å dra til Gran Canaria å besøke Gulsum og Øystein, så får se hva jeg gjør med det:-)
 
I flere dager har jeg tenk; å så deilig å kunne ha vunnet noen millioner. da kunne jeg gjort hva jeg hadde villet:-)
lurer du kanskje på hva jeg ville gjort med noen millioner?
jo det skal jeg fortelle deg:
* jeg ville kjøpt meg drømmehuset eller fått noen til å bygge drømmehuset mitt
*jeg ville kjøpt meg en leilighet i Gran Canaria
* jeg ville reist til Tobago, Hawaii, Fiji, Afrika, Australia, Dominikanske republikk og New Zealand
*jeg ville kjøpt med en New Beetle cabriolet.
*jeg ville ha hjulpet en venninne i nød
*jeg ville ha brukt penger på å få den beste hjelpen jeg kunne fått til å funnet min biologiske mor eller søsken.
*Gitt en god sum til barneavdelingen på et sykehus 

 
Hadde jeg vunnet så mye penger så hadde ingen ting stoppet meg. Åh det er en fin drømmetanke som ikke kommer til å komme i oppfyllelse:-P
I den verden vi lever nå så kommer man ikke langt uten noen penger, og det er egentlig litt teit fordi penger ikke betyr mest i denne verden. Det som betyr mest i denne verden er at man er frisk og rask, har en jobb å gå til som man trives i, har familie og venner<3




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar