hey you

fredag 19. februar 2010

jobben min:-)


Jeg har lyst til å skrive litt om den jobben jeg har nå. Som dere kanskje leste tidligere i bloggen så hadde jeg fire jobber men nå har jeg trappet ned til en jobb og den er på 85.9 %. Gått inn i vikariat til en som er sykemeldt.

Det er en kjempe spennende jobb.
Kanskje jeg burde nevne hva jobben er? Jo det er et avlastningshjem for syke og mindre sosialt fungerende barn og unge voksne mellom ca 10år-22år. Det er kjempe spennende og gøy. Jeg lærer så mye hver dag og ingen dager er like, herlig. Og prikken over i’en er at det er mange flotte herlige kollegaer jeg jobber med. Vi kommer så godt overens og det er kjempe god stemning med mye humor.

Selv om det er en topp jobb så er det krevende. Det er krevende fordi man jobber med barn som ikke kan uttrykke seg verbalt, noen av brukerne bruker tegn. De har sine egne tegn, så det var veldig krevende i begynnelsen å lære seg alle tegnene dems + at mange av tegnene kan stå for forskjellige ting. Når de ikke blir forstått så utagerer de ved å tisse på seg, lugge, klype, slå og bite. Heldig vis så er det ikke så ille og ofte det skjer hvis man er i forkant før ting skjer.

Jeg ser på den jobben jeg gjør som givende og god for brukerne. Jeg husker at før så syntes jeg så synd på syke barn, men det synes jeg ikke lenger. Med tanke på at de har det faktisk ganske bra. De lager god lyder, ler og koser seg masse når de er hos oss. Brukerne og foreldrene til brukerne er heldige som bor i Norge og har det avlastnings tilbudet vi har. Hvis man tenker etter så er det mange land som ikke har dette tilbudet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar