hey you

tirsdag 23. februar 2010

litt fra tankeboksen min:-)



skriver litt om livet mitt nå og hva jeg tenker om det med å ha det bra med seg selv:-)

Jeg har ikke så mye fokus på gutter og det synes jeg er herlig. Jeg trives som singel og funnet ut av hva som betyr mest for meg i denne perioden jeg er i nå.

forholdet mellom meg, mamma og pappa er blitt mye bedre den siste tiden. Vi blir ikke så sure på hverandre og vi ser hverandre mer nå enn det vi gjorde før. Det er lettere for meg å inkludere dem inn i mitt liv og fortelle dem ting som skjer i livet mitt, det er egentlig veldig godt.

Alt er bare bra nå. Selv om jeg i perioder kan ha ned turer så kommer jeg meg fort opp igjen. Grunnen til det er at jeg nå har blitt bedre kjent med meg selv og hører på kroppen min og magefølelsen min når ting begynner å gå nedover. Og grunnen til det er fordi jeg har det bra med meg selv. Jeg aksepterer meg selv mer, tryggere på meg selv og er stolt av den jeg er og dit jeg har kommet i livet.

Jeg tror at den beste lykken finner du i deg selv, selv om man kan finne lykken med andre. For å finne lykken med andre må du først ha funnet lykken med deg selv, og der er jeg på god vei.
Før så trodde jeg at det ikke var så viktig å akseptere seg selv og være fornøyd med seg selv. Men det kan jeg virkelig si med hånden på hjertet at det er kjempe viktig. Det er så mye motstand i livet og mennesker som bryter deg ned og mennesker som kommer og går. Men en ting man aldri kommer unna er seg selv, verken hvordan man har det eller føler seg. Det er viktig å kjenne seg selv og finne taktikker for å klare seg i livet. Har man et godt selvbilde er det vanskeligere for folk å tråkke deg ned og si slemme ting om deg. For det er ikke andres bekreftelser du trenger, men faktisk din egen. Ingen kjenner oss bedre enn det vi kjenner oss selv, og takk gud for det

Happiness is like a butterfly; the more you chase it, the more it will elude you, but if you turn your attention to other things, it will come and sit softly on your shoulder.

Who loves me more than my friends and family? my self:-)

1 kommentar:

  1. Hei gloria;) Det er fint å lese tankene dine! Godt å høre at du har det så bra!;) du er en tålmodig og tøff jente..;)
    Har sendt deg en award/ utfordring på bloggen min.. 10 ting som gjør deg glad;)
    Håper du vil gjøre den på bloggen din;)
    Stor klem fra Cathrine

    SvarSlett