hey you

torsdag 21. oktober 2010

Dommens dag på sykehuset wæææ

De 2 siste årene har jeg slitt en del med magen min. jeg har vært å tatt flere blod prøver hos legen for å se om jeg har melkeallergi og hvetemelallergi. Det har slått ut på hvete men ikke på melk. Den siste tiden har jeg vert veldig plaget. Vært dårlig i magen med mye løs mage og mye luft i magen etter å ha spist hvete og melk. Så for noen mnd siden var jeg på en endoskopi undersøkelse på sykehuset, da viste deg seg at jeg hadde en betennelse i tarmen så da ble jeg sendt videre til en koloskopi. Og den koloskopi undersøkelsen var jeg på i dag. Mamma måtte kjøre meg siden jeg fikk bedøvelse sprøyte som gjorde at jeg ble litt sløv og slapp.
Selve undersøkelsen i seg selv er ikke noe behagelig, men jeg må si at undersøkelsen er mye mer avslappende når man har flinke lenger og sykepleiere. Den første (Endoskopi undersøkelsen) var ikke noe behagelig og da hadde jeg en lege og en sykepleier som ikke snakket til meg eller no. Jeg liker at de snakker med meg og forteller hva de gjør. På en eller annen måte så klarer jeg å slappe av meg når de snakker med meg. Men nå på koloskopi undersøkelsen så hadde jeg en kjempe hyggelig lege og en kjempe hyggelig sykepleier som snakket med meg hele tiden og ga meg ros fordi jeg var så flink osv.
Etter siste undersøkelse fikk jeg bekreftet at det var noe galt med tarm systemet mitt. Og jeg fikk en diagnose på at jeg hadde noe som heter Ulcerøs proctitt. Har ikke helt satt meg inn i det. Så skal skrive mer om det når jeg har funnet ut mer av det. Godt å ha fått en diagnose på noe som har plaget meg i noen år. Forda vet jeg hva det er, så slipper jeg å bekymre meg for at det er noe annet enn dette:-).
så det eneste jeg kan gjøre er å gå på medisiner resten av livet:-)

2 kommentarer:

  1. Hei du:) Godt å få en knagg å henge ting på, letter både kropp og sjel det. Lykke til Gloria, du venner deg fort til å gå på medisiner. Klem klem:)))

    SvarSlett
  2. Dette går bra vettu Gloria :)

    SvarSlett