hey you

onsdag 13. oktober 2010

litt fra tankeboksen

Jeg tror at alle har et lys de har lyst til å brenne for andre mennesker. Det lyset lyser vei i mørke tider for en selv og for andre. Lyset er det mennesker har i seg av; omsorg, empati, glede, trøst osv.


Det samme er det med at alle har farger i sin personlighet, flotte fine farger. Fargene kommer ut ved utstråling, glede, kjærlighet, omsorg og trøst for mennesker rundt seg. Jeg tror alle har fine farg i seg, men for noen er det vanskeligere å vise det. Kanskje pga det de har vært gjennom og usikre på hvor de står hen i samfunnet. En ting har jeg lært meg; at alle har hver sin måte å vise seg frem på. førsteinntrykket stemmer ikke alltid, derfor skal man gi menneskene man møter flere sjanser på å la dem vise deg hvem de er.

I min kristne periode så var det et klokt menneske som sa det at; kroppen min er et tempel. Alt det jeg tar inn i mitt tempel vil påvirke det indre. Man vil ikke ta med seg våpen i et tempel, for i et tempel skal vi ha fred og ro fra krig og vold. Slik er det i templet vårt også. Tar vi narkotiske stoffer i kroppen vår, vil det ødelegge de indre organene og dems funksjoner. Samme med andre negative ting som er i samfunnet. Vi bestemmer selv hva vi vil ta inn i vårt tempel. Ingen skal få ta over den makten vi har over oss selv.

Jeg har lært at jo mer fornøyd jeg er med meg selv som menneske og det jeg har rundt meg jo lettere er det da å ta riktige valg der det trengs. Personlig utvikling er veldig spennende. Jo mer jeg suger til meg og lærer om det å være menneske, jo mer skjønner jeg og forstår jeg om meg selv og andre rundt meg. Jo mer jeg forstår og lærer jo bedre kan jeg selv bli som menneske. Jeg er så glad for at jeg aldri kommer til å lære nok om det å være menneske. Vi har alltid noe å lære å forstå. Det å forstå andre mennesker er en fantastisk gave, som vi aldri kan få nok av.

1 kommentar: