hey you

torsdag 30. desember 2010

Mer fra julen 2010

Jeg Elsker den svenske julematen. Mange tenker at det er jo helt vanlig mat som man kan spise når som helst i løpet av året. Og det er jo sant. Men for meg som har en svensk mamma så er dette julemat. og det har det vært helt siden jeg kom til Norge. Når vi var mindre så kunne det hende at vi spiste kjøttbullar eller prinskorvar til middag fordi jeg og broren min elsket det. det gjør vi forsatt men nå har vi det ikke til middag lenger enn til jul:-) Når jeg får meg egen familie så kommer jeg nok også til å ha svensk julemat på 2 juledag:-)

Annen julemat jeg digger er ribbe:-) elsker svoret best hehe så kunne ønske at man kunne bare kjøpt svor:-) Pinnekjøtt er også veldig digg, men dessverre blir ikke det lagd her hjemme. Så når det er julebord og sånt så benytter jeg sjansen da:-) Ikke rart at vi legger på oss noen kilo i desember når det er så mye digg julemat. Og derfor godt at det bare er jul en gang i året :-P Men i jula skal man kose seg og nyte tiden sammen med familie og venner:-) så man skal ikke ha dårlig samvittighet for alt man stapper i seg:-)

Håper alle har hatt en god jul med venner og familien:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar