hey you

onsdag 21. oktober 2009

mine fantastiske venner, som jeg ikke hadde klart meg uten<3


Jeg har så sinnsykt mange fantastiske venner som jeg har lyst ti å skrive litt om.Venner for meg er de som stiller opp, de som aldri svikter, alltid hører på det du har å si, som er trofaste, som er åpne og ærlige, som man kan ha det gøy med og gråte med.


En av mine beste venner heter Charlina. Hun er en jente jeg ble kjent med på barn og ungdoms linja på vgs. Charlina er en søt rastløs person som elsker fart og spenning. Og det er noe av det jeg også liker, så på noen sider er vi like og noen ikke. Men det er slik det skal være. Man trenger ikke være helt like i personligheten eller interesser selv om man er venner.Charlina er en person som jeg kan regne med fordi det har jeg opplevd. Hun var der for meg når jeg trente henne. Jeg er masse glad i deg Charlina


Så har vi Fadderen min Cecilie Cecilie valgte jeg som min dåps fadder når jeg skulle konfirmere meg. For før jeg konfirmerte meg så måtte jeg døpes fordi mamma og pappa ikke hadde noe papirer fra Colombia om at jeg var døpt. Og jeg var gammel nok til å kunne velge faddere selv og da valgte jeg Cecilie. Jeg kaller henne mer fadder en Cecilie. Fadder har gjort en fantastisk jobb som fadder. Hun har vært der for meg i gode og onde dager. Jeg og fadder har et veldig åpent og ærlig vennskap. Og det er godt. Jeg vet at jeg kan prate med henne om alt og hun sier hva jeg burde gjøre og ikke gjøre. Jeg har bodd hos fadderen min en kort periode når ting var tøft og det var så godt. Å være hjemme hos henne føles som mitt hjem. Jeg er super glad i fadderen min. hun har nå to barn(to jenter) som jeg nå har blitt fadder til så håper vi klarer å holde fadder tradisjonen.


Også har vi min fantastiske gode venn Randi. Hu er bare utrolig herlig person med masse utstråling. Hun er 54år men er ikke som 54åringer flest. For å være helt ærlig tror jeg ikke den dama er 54 år, det er mer futt og liv i den dama her enn det er i meg:PRandi er full av liv, stort hjerte for andre, hjelpsom, varm, ærlig, god humor, og en aktiv dame som står flere mil på ski og sykler flere mil.Hun er utrolig flink til å snakke og gi råd når ting er vanskelig og tøft. Hun har en utrolig motiverende måte å snakke på. Når hun gir råd om noe så tenker man “åh slik må jeg prøve å tenke” eller “åh det må jeg prøve på“. Hun og mannen har et utrolig fantastisk forhold. De har det sååå gøy sammen, er sååå trygge på hverandre og elsker hverandre. De to er et bra forbilde på åssen et forhold skal være:). Det er alltid koselig å være sammen med Randi og Sven Roger.


Så har vi Vibeken min. Min gamle ungdomsskole lærer. Hehe vår første time sammen gikk ikke så bra. Jeg var den verste jenta man kunne tenke seg. Var ekkel og frekk mot stakkars Vibeke som hadde sin første time som lærer i vår klasse. Men det endte godt, vi ble perlevenner.Det var tøft å være venner når hun var min lærer og jeg var hennes elev. Men vi klarte oss gjennom de tøffe tidene. Og fortsatt den dag i dag har vi kontakt og har det så bra når vi møtes. Vibeke og jeg har et åpent og ærlig vennskaps forhold, vi snakker i et sett når vi er sammen. Tror vi kunne ha pratet sammen i flere dager hvis vi hadde hatt muligheten til det.Vibeke er ærlig, gæren og morsom å være sammen med. Hun er også et par år eldre enn meg men det merker ikke jeg så mye til og det gjør ikke hun heller. Masse glad i denne dama.


Hilde min venn. Er er ung dame med mye krydder hehe:P Når jeg er sammen med henne så er det aldri kjedelig, vi ler, prater og danser.Hilde er noen få år eldre enn meg hun også men ikke så mange år:PVi ble kjent når hun var vikar i den barnehagen jeg jobba i for 2 år siden snart. Vi fant veldig fort tonen.Vi fant tonen for når vi snakka om opplevelser følelser og syn på ting. Hilde er fra Iran men ser mer latina chic ut. Masse glad i deg selv om vi ikke er så mye sammen om dagen.


Onur er som en mor for meg. Jeg ble kjent med henne og familien hennes når de flytta inn noen få meter fra der jeg bor. Da var dattera hennes Sofia bare 2 år og verdens herligeste(det er hun fortsatt) og noen år etter kom verdens herligeste gutt Oskar. Begge barna er jeg kjempe glad i og ser på som mine små søsken. Jeg har vært så heldig og fått vært med og fulgt dem gjennom oppveksten i mange år nå, og det synes jeg er kjempe kos, spennende og gøy:) Onur er opprinnelig fra Tyrkia. Har aldri vært der og skammer meg litt over det med tanke på at hun er der fra og Tyrkia er et av de mest besøkende lendene blant turistene. Du må ta med meg dit en gang Onur:D Onur er den søteste godeste herligeste personen jeg kjenner til. Hun er en kjempe god mor med masse mors kjærlighet til barna sine og meg.Jeg elsker å være hos de. De tar meg i mot med åpne armer og får meg til å føle meg velkommen. Onur lager verdens beste salat nam nam:)super glad i deg Onur.De som ikke er nevnt, er ikke glemt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar